PERINGATAN ! SILA HORMATI BLOG SAYA !

count ! count !

cakap saja.

hai. mata ,masih belum cukup mengantuk untuk tidur jadi jari mula gatal nak menaip. so harini everything went well. biasa lah life student u, nak nak kau duduk kat u induk tepu je rasa bila semua  budak budak degree dah chiaww. jadi aku dengan teman seperjuangan plan la nak pergi jogging memandangkan lemak lemak dalam badan ni mula terasa berat. haha

so, kiteorang pergi ke tempat biasa lah kalau nak berjogging tu yang paling hampir kat sini tasik seksyen 7 , shah alam lah. biasalah sampai sampai confirm lah panaskan apa-apa yang patut, karang kejang habis semua tak naya kau. haaa.

jadi sedang aku jalan-jalan di trak larian tu, tetiba kawan aku (nani) cakap 
"masalah masyarakat kita ni, ada gapped je"
*aku terus pandang dengan keadaan yang terpinga-pinga.
mana tak nya tetiba je masuk topic gapped gapped ni. haihh
aku pun balas " yelah yang kaya nak dengan yang kaya, yang alim dengan yang alim saja, macam mana nak wujudkan komuniti"

buka sahaja topik ni aku mula marah pada sekeliling, malah dengan diri aku sendiri. cuba kita fikir sejenak, adakah orang sekeliling kalian adalah orang perangainya seperti kalian ? sifatnya equal seperti kalian ? pernah tak kalian mahukan sesuatu yang berbeza? sebagai contoh kau bertudung nak ke kawan dengan orang yang tak bertudung. (maaf jika menyentuh sensitiviti) kau alim nak ke kawan dengan yang jahil.

kalau masih tidak mahukan perbezaan maka betullah "makin seseorang itu berpengalaman, semakin rendah pandangannya terhadap yang tidak berpengalaman"

sekian,
terima kasih kepada hamba allah tentang kenyataan itu. 




No comments:

leave your link here :D