PERINGATAN ! SILA HORMATI BLOG SAYA !

count ! count !

bagi yang tak makan sayur. korang patut baca ni. PEACE !




assalamualaikum semua. mai sini aku nak cite sikit. ni untuk dikongsikan bersama la.  dulu aku ni jenis orang yang anti sikit la makan sayur. kira kalau nampak sayur ni macam orang sawan babi la gituuuu.. sampai kan satu hari aku ni aku kena allergic tahap giler. sampai merekah-rekah lah kulit aku. pastu aku decide pergi jumpa doktor kat pusat kesihatan uitm shah alam. firstly tu memang takut la. satu sebab kena enjet. gua ni jenis fobia sikit kalau bab2 enjet ni. haha. secondnya sebab kena sapu ubat cream yang aku memang tau akan kena punya, so aku redha je la.

sampai je kaki aku kat pusat kesihatan aku pon dipanggil la oleh doktor ni. terkejut jugak sebab tak de doc pompuan. tak kisah la. check punya check aku memang allergis international product ni. aku pon cite ah kat dia aku punya product. al maklumlah aku ni darah jawa, bak kata doktor mana la sesuai pakai international product ni. so dari situ lah dah kantoi ngan doktor yang aku ni tak makan sayur. ilmu apa yang doktor ni pkai dia tengok aku je pon dah tau aku tak makan sayur. aku pon cerita lah hal yang sebenarnya. so dia bagi beribu-ribu nasihat la kat aku. kalau nak diikutkan cukup satu kitab dia bagi. hahaha. pastu member aku ni amik la aku kat PK uitm ni. pastu aku pon baliik la. acah-acah macam tak de benda jadi. padahal dalam kepala otak aku ni penuh dengan nasihat doc td. 



jadi lepas seminggu member aku ni ngajak la aku makan subway. weyhh paling hebat pon aku teman je kott orang pergi subway tu. nak makan jauh sekali la. haishhh. lawak apatah. tapi tetiba aku terfikir. apa salah aku cuba sekali ni je. maka aku pon ambil inisiatif untuk order subway ni. siap orang tu tanya sayur mana u nak. aku dengan bangganya cakap. "just put everything on it". hahaha. aku pon tak sedar aku cakap benda tu sebenarnya. haha. balik aku buka la santapan aku. dimulakan dengan bismillah aku gigit sekali. sedap. aku gigit lagi. yang gigitan aku yang kelima muka aku dah mula merah padan tahan makan sayur. tapi aku layan kan je. sedap pulak. layan lagi layaan lagi layan layan. tup tup tengok habis dah.. rase macam nak graduate dohhh ! serious talk.

 yang penting aku tak muntah pon. haishhhh. aku rase macam nak buat kenduri kesyukuran je. hahaha. so since dua tiga hari ni aku rajin la jaga kesihatan sikit. jog , healty eat. sebab since aku follow ada satu instagram akak cun ni alyya tak silap aku, perghh mmg superb la dia. bak kata dia "do not eat less, just eat right" sampai sekarang aku sedar kata-kata dia and aku pon seronok dapat makan sayur. so korang yang tak makan sayur tu berubah lah keyh. TIRU MACAM SAYAAAA :)





No comments:

leave your link here :D